måndag 2 mars 2009

Pryl-Porr


Storhetsvansinne och idioti är något som alltid har lockat mig. Jag vet inte varför men det är något kittlande i att fundera över hur en människa har tänkt när han (för det är oftast en man) har köpt en flock med flodhästar eller beställt dinosaurier i naturlig storlek för att pryda tomten med. Dom allra bästa exemplen hittar man givetvis hos diktatorer som allt som oftast är riktiga ess på spendera cash på onödig skit. Jag är helt övertygad om att tex chokladfontänen var ett beställningsjobb ifrån någon gubbe med extrem makt och mycket deg.

Nu är det nämligen så att jag har snubblat över rena guldgruvan för en idioti-fetishist som jag, och det stavas: Auktionskatalogen för utförsäljningen av Michael Jacksons tillhörigheter! Så nu sitter jag här och myser lite med en kopp te och funderar över hur i helvete han tänkte när han plockade på sig en Snurre Sprätt-servis eller köpte en Power Ranger i naturlig storlek.

Hela vansinnet kan du se och köpa här.

1 kommentar:

Unknown sa...

Wack wack... snubbla in på din bloggajävel. Läst runt lite och fått mig ett par ordentliga leenden. Du e dig lik! Gött o se! Fortsätt! :) // Fors